Persondataforordning

Persondata- forordning

Denne side har til hensigt at kortlægge og dokumentere selskabets indsamling og opbevaring af personfølsomme og almindelige personoplysninger for overholdelse af Persondataforordningen.

SCROLL

line

Indsamling

Hvilke typer personoplysninger behandles?

Selskabet indsamler alene almindelige personoplysninger så som navn, adresse, cpr, cvr, kontaktoplysninger mv.

Det er selskabets klare hensigt alene at indsamle almindelige personoplysninger idet der ikke er behov for at indsamle personfølsomme personoplysninger for at drive selskabet.

Selskabet indsamler ikke flere personoplysninger en dem, der er nødvendige for at kunne opfylde selskabets forpligtelser og kunne drive selskabet.

Hvilke personer behandles der oplysninger om?

Der behandles oplysninger for:

  • Ansatte
  • Kunder
  • Leverandører

Hvad er formålet med behandlingen?

Formålet med behandlingen er at samle information således man har de nødvendige oplysninger for at kunne drive selskabet under overholdelse af Persondataforordningen.

Samtykke eller lovligt grundlag for databehandlingen?

Ansatte

De ansatte vil alle modtage en samtykkeerklæring til underskrift. Se særskilt dokument.

De giver i den forbindelse selskabet ret til at videregive personoplysninger til en tredje part – en databehandler.

Denne tredje part har en databehandleraftale med selskabet og er underlagt tavshedspligt.

Ansøgere vil blive bedt om kun at fremsende elektroniske ansøgninger.

Kunder

Kunder vil skriftlig blive informeret om at selskabet overholder persondataloven via mailsignatur og hjemmeside.

Leverandører

Leverandører afgiver alene offentligt tilgængelige oplysninger. Det er derfor vurderet at der ikke er behov for indhentning af samtykkeerklæring.

Opbevaring

Hvor opbevares personoplysningerne?

Alle personoplysninger opbevares elektronisk således der ikke er adgang for uvedkommende.

Hvor længe opbevares personoplysningerne?

Ansatte

Det vil fremgå af samtykkeerklæringen, at personoplysninger vil blive opbevaret i løbende og 5 hele regnskabsår. Således vil bogføringsloven kunne overholdes.

Ansøgere vil alene blive opbevaret i op til et år.

Sletning

Alle vil have mulighed for at få slettet personoplysninger hvis det ikke strider mod anden lovgivningen. Dette vil fremgå af samtykkeerklæring for ansatte og ansøgere hvorimod det vil fremgå som fast mailsignatur i forhold til kunder og leverandører.

Deling

Visse personoplysninger deles med tredjemand som led i den almindelige drift. Denne tredje part har en databehandleraftale med selskabet og er underlagt tavshedspligt.

Selskabet udleverer ikke personoplysninger til tredjemand med henblik på markedsføring eller anden kommerciel brug.

Tredjemand

Der underleverandører på følgende punkter:

  • Løn
  • Fakturering
  • Bogholderi

Alle underleverandører har databehandleraftaler. Se særskilte dokumenter.

Klager

Klager over selskabets behandling af personoplysninger skal rettes til selskabets ledelse.

Glad ApS
Frederiks Allé 127
8000 Aarhus C

Tlf.: 61 42 77 33

E-mail: adm.gladcafe@gmail.com

Indholdsfortegnelse

Cafe GLAD
Cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies til at forbedre brugeroplevelsen. Cookies er små tekstfiler, der indeholder bogstaver og tal som sættes på din computer eller anden enhed. Nogle cookies bruges til statistik og andre sættes af tredjepartstjenester såsom Google og Facebook. Før vi placerer cookies på dit udstyr, beder vi om dit samtykke. Nødvendige cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan dog anvendes dog uden dit samtykke.

Hvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, der indeholder bogstaver og tal som sættes på din computer eller anden enhed. Cookies sættes, når du besøger et websted, der bruger cookies og de kan bruges til at holde styr på hvilke sider du har besøgt, de kan hjælpe dig til at fortsætte, hvor du slap eller de kan huske dine sprogindstillinger eller andre præferencer.

Hvis vi placerer cookies, bliver du informeret om anvendelsen og formålet med at indsamle data via cookies. Før vi placerer cookies på dit udstyr, beder vi om dit samtykke. Nødvendige cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan dog anvendes dog uden dit samtykke.

Cookietyper og deres formål

Vi anvender følgende form for cookies:

  • Personaliserede cookies: Bruger oplysninger til at sortere indhold, så du får vist indhold, der er relevant for dig. Du kan læse mere om personaliserede cookies her.
  • Vi anvender desuden cookies fra følgende tredjepart, som har adgang til de personaliserede cookies:

Slet eller slå cookies fra i browseren

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services på internettet, du ikke kan bruge.

Alle browsere tillader, at du sletter dine cookies samlet eller enkeltvis. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk, at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Browser på computer
Sådan sletter du dine cookies i Microsoft Internet Explorer
Sådan sletter du dine cookies i Microsoft Edge
Sådan sletter du dine cookies i Mozilla Firefox
Sådan sletter du dine cookies i Google Chrome
Sådan sletter du dine cookies i Opera
Sådan sletter du dine cookies i Apple Safari (OS X)

Mobile browsere
Sådan sletter du dine cookies i Apple Safari (iOS)
Sådan sletter du dine cookies på en Android telefon
Sådan sletter du dine cookies på en Windows Phone 7

Nødvendige cookies

WordFence
Vi bruger WordFence for at beskytte hjemmesiden.

Navn Opbevaring Funktion
Funktionel cookie
wfvt_* 30 minutter Sørger for forebyggelse af svig

Ikke-nødvendige cookies

Google Analytics
Vi bruger Google Analytics til at indsamle hjemmeside statistikker.

Navn Opbevaring Funktion
Statistik (anonym)
_ga 2 år Gemmer et unikt bruger ID.
_gid 1 dag Tæller og følger sidevisninger.
_gat 1 minut Filtrerer anmodninger fra bots.
Statistik
_gat_gtag_UA_* 1 minut Gemmer et unikt bruger ID.